Overlijdensbericht Loek van Bergen en Henegouwen sr.

Afgelopen week heeft ons het verdrietige nieuws bereikt dat Loek van Bergen en Henegouwen sr. onverwachts op 77-jarige leeftijd is overleden. Loek heeft ontzettend veel betekend voor Hellas en Stichting Sporthal Hellas. Niek Wissink en Stichting Sporthal Hellas schreven over wat Loek bij en voor Hellas heeft gedaan, te veel om op te noemen. Wij wensen Jet, Mandy, Dennis, Nienke, Loek jr, Tinco, hun partners, de kleinkinderen en de andere nabestaanden heel veel sterkte met dit verlies. Vandaag wordt er in besloten afscheid genomen van Loek, samen met de familie, waar hij altijd zo graag mee was.

Niek Wissink
Enkele dagen geleden hoorde ik van een mede Helleen het verdrietige nieuws dat Loek van Bergen en Henegouwen sr. was overleden. Loek sr. is 77 jaar geworden. Ik kende hem ongeveer 60 jaar. In de eerste helft van de zestiger jaren werd Loek lid van Hellas. Hij kwam toen over van de handbalvereniging Turnlust, een vereniging die al heel lang niet meer bestaat. In 1964 organiseerde Hellas voor het eerst een buitenlandse vakantiereis. Loek sr. ging met die reis mee naar Oostenrijk. Helaas kon ik toen niet mee omdat ik in militaire dienst zat. We kunnen wel stellen dat Loek na die reis volledig ingeburgerd was in Hellas.

Hij heeft uiteraard veel handbal gespeeld, vooral elfhandbal. In 1970 moesten we van Jan Alma een keus maken tussen zaalhandbal en elfhandbal. Loek heeft toen met een groot deel van de selectie de keus voor het grote veld gemaakt en heeft nog vele jaren en met veel plezier gespeeld in de 2 elfhandbal teams die we destijds hadden.

Verder heeft hij nog veel voor Hellas gedaan, zoals jaren de taak van het onderhoud van de Hellashal. Ook heeft hij na Henny Holzenbosch het lotto gebeuren voor Hellas geregeld. Dat hield o.a. in het werven van sigarenzaken waar lottoformulieren ten gunste van Hellas ingevuld werden. Dat heeft Hellas een mooi en broodnodig geldbedrag opgeleverd.

Ook speelde Loek in 1 van de 2 voetbalteams van Hellas die toen aan de zomeravond competitie voetbal meedeed. Wat hebben we toen veel gelachen. Zoals toen de organisator en keeper Hans van Kessel tijdens de wedstrijd een bal uit de sloot ging halen, omdat niemand dat deed en de scheidsrechter de wedstrijd wilde staken. Er komt nu langzamerhand meer boven, maar dat is nu uiteraard niet relevant en ook niet gepast. Ook kon Loek goed tafeltennissen en hebben we met Hellas tegen bedrijfsteams gespeeld, ook weer geregeld door Hans van Kessel.

Vooral bij thuiswedstrijden van Hellas zag ik Loek sr. en Annet altijd om naar hun kinderen Dennis en Mandy te kijken. Later hetzelfde met Jet en hun kinderen Nienke, Loek en Tinco. We hebben veel gepraat, Loek had altijd oplossingen voor technische problemen. Er werd na een handbalwedstrijd altijd nagepraat onder het genot van een drankje. Loek wist altijd te vertellen hoe het beter had gekund. Wat dat betreft was hij een beetje eigenzinnig, zoals een groot deel van de Hellenen. Tot slot wil ik Jet, Nienke en Chiem, Loek en Talissa en Tinco en Annebel en verder Annet, Dennis en Mandy en de kleinkinderen en verdere familie en schoonfamilie condoleren. Ik hoop dat jullie de kracht hebben om ondanks dit onvoorstelbare verlies door te gaan met jullie leven!

Stichting Sporthal Hellas

Met het plotselinge overlijden van Loek afgelopen week hebben we een Helleen verloren die erg veel betekend heeft voor Hellas. Naast een liefhebber van het handbalspel was Loek één van de pioniers die ervoor gezorgd heeft dat wij onze eigen hal hebben. Hij heeft een zeer grote bijdrage geleverd aan het realiseren en beheren van de Hellashal. Vanaf het eerste moment waarop het idee van een eigen hal geboren was, is Loek actief betrokken geweest. Met zijn diepgaande technische (bouw)kennis heeft hij meegewerkt dat idee te verwezenlijken. Ook nadat de hal eenmaal in gebruik was, heeft Loek altijd klaargestaan om te adviseren, werklui op te vangen of zelf de handen uit de mouwen te steken om het onderhoud te doen. Ook heeft Loek in de afgelopen jaren nog meerdere ideeën uitgewerkt om de hal en het clubgebouw te vernieuwen.

Wij zijn heel dankbaar voor wat Loek allemaal gedaan heeft voor de Hellashal, een belangrijke levensader van onze vereniging. Wij wensen Jet, Mandy, Dennis, Nienke, Loek jr, Tinco, hun partners, de kleinkinderen en verdere familie heel veel sterkte om dit verlies te dragen.

Het bestuur van Stichting Sporthal Hellas,

Anneke, Bianca, Lizette, Jacqueline

Zaterdag heeft een besloten kring op mooie wijze afscheid genomen van Loek sr. De heren hebben een minuut stilte gehouden bij hun eerste oefenwedstrijd afgelopen weekend.

Handballers Hellas bereiden zich op bijzondere manier voor op de competitie: ‘Ik ben trots dat wij dit doen’
Wil Budding Sponsorloop - €3.050