BOY VAN EIJK KAN HANDBALLEN EN PRIVÉLEVEN BIJ HELLAS COMBINEREN

Hellas heeft zich kunnen versterken met Boy van Eijk. Na zijn periode bij Houten, met welke club hij kampioen van de eredivisie werd, nam de 24-jarige handballer een seizoen pauze. Een telefoontje van zijn goede sportvriend Martijn Poot was voldoende om hem weer enthousiast te maken voor een nieuw avontuur bij de Haagse eredivisieclub.

Na een gesprek met trainer/coach Richard Rijkens kreeg Van Eijk er nóg meer zin in. ,,Het combineren van het prestatief handballen met mijn maatschappelijke carrière en mijn privéleven bleek duidelijk haalbaar te zijn bij Hellas. Na dat gesprek met Richard was ik om. Zijn visie over deze combinatie sprak mij enorm aan, omdat ik op een goed niveau wil handballen maar tegelijkertijd toch genoeg tijd wil kunnen steken in mijn privéleven. Bij Hellas krijg ik deze mogelijkheid”, aldus Van Eijk die in het dagelijks leven voor de klas staat als gymdocent met educatieve sport activiteiten voor 3SSport.

PLEZIER BELANGRIJK

Bij Boy van Eijk, die op zijn elfde jaar begon met handballen bij Snelwiek en daarna uitkwam voor Handbal Feyenoord,staat het plezier duidelijk voorop. ,,De gezelligheid van Hellas sprak mij altijd al wel aan en ook mijn vriendin Maryse Visser heeft er een heel leuke tijd gehad. De beslissing om voor Hellas te kiezen, was dus eigenlijk snel gemaakt.”

Ook voor trainer/coach Richard Rijkens past Van Eijk in zijn POP-filosofie: Plezier, Ontwikkelen, Presteren.

Rijkens daarover: ,,De combi fanatiek sporten samen met maatschappelijk carrière opbouwen, spreekt mij erg aan en staat centraal bij Hellas. Ik ben benieuwd wat Boy gaat toevoegen aan de groep. Als mens komt hij op mij over als fanatiek en toch rustig. Als gymleraar in Hoogvliet is hij ook betrokken bij een bewegingsprogramma voor kinderen met een taalachterstand. Heel zinvol dus allemaal.”

SNEL VAN WAARDE

Rijkens is benieuwd hoe snel hij wedstrijdfit kan worden. ,,Hij gaat minder trainen dan de rest van de groep en heeft zes maanden niets gedaan. We moeten dus bekijken hoe ver hij conditioneel is. De eerste trainingen zagen er goed uit. Ik verwacht dus wel dat het in orde komt en dat hij snel van waarde voor ons kan zijn.”

De ambities van Boy van Eijk zijn in elk geval duidelijk. ,,Ik hoop met mijn spel Hellas dit seizoen te kunnen helpen. Daar heb ik erg veel zin in. En verder mijn maatschappelijke carrière te kunnen uitbouwen. Met bij dat alles vooral ook veel plezier hebben.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

Foto: FotoReza