FITTE KEVIN PRONK ALS VANOUDS MET TIEN DOELPUNTEN VOOR HELLAS

KWALITEIT GENOEG; WIJ STIJGEN ECHT NOG WEL OP DE RANGLIJST’

Hij was weer als vanouds op schot. Tien doelpunten schoot Kevin Pronk binnen voor Hellas in het duel met Opleidingsteam BevoIn alle opzichten vervulde de spelbepaler en centrumverdediger een belangrijke rol in de Haagse formatie van coach Richard RijkensZo te zien geen last meer van blessures. ,,Ik voel me inderdaad heel erg fit.”

De 23-jarige Pronk werd de laatste tijd nogal eens gekweld door vervelende blessures. Dat was ook de reden, dat hij niet altijd vol aan de bak kon tijdens de wedstrijden van zijn team.En dat terwijl hij juist zo bepalend is voor de Hellenen. Hij beschikt over veel spelinzicht, heeft ook zelf een onvoorspelbaar schot en geeft leiding aan zijn jeugdige ploeggenoten.

Precies op tijd lijkt Kevin Pronk in goede conditie om Hellas naar een hogere klassering op de ranglijst te stuwen.

De Hovenier in opleiding heeft zelf wel een verklaring voor zijn teruggekeerde vorm én zijn hoge doelpuntenproductie.

,,Ik voel me heel erg fit. Ik denk, dat het komt door het vele trainen en het fysieke werk wat ik doe. Ik zit lekker in mijn velen voel me goed op de trainingen. Ook de prima sfeer binnen de groep werkt daar aan mee. Een groot voordeel is, dat ik op dit moment het handballen goed kan combineren met mijn werk.”

WISSELENDE PRESTATIES

Aanvankelijk was het spel van Kevin Pronk en óók van zijn teammakkers nogal wisselend.

,,Ik heb geen idee hoe dat komt. Ik heb heel afwisselende wedstrijden gespeeld. Dan weer goed en de ander minder. Zondag ging het ineens weer heel goed. Ik hoop die stijgende lijn nu te kunnen doorzetten.”

Hetzelfde constateert Pronk bij de prestaties van zijn team. ,,Wij wisselen sterke met zwakke momenten af. De slechte momenten komen nog te vaak voor. Ik denk, dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat wij van tevoren op meer hadden gehoopt.”

De slimme midopbouwer, die op meerdere posities uit de voeten kan, realiseert zich dat er nog niets aan de hand is. ,,Het is een lang seizoen en als we de vorm zoals in de eerste helft van zondag kunnen vasthouden, ga ik ervan uit dat het helemaal goed gaat komen. Dan stijgen we nog een paar plaatsen op de ranglijst.”

Hellas beschikt over spelers die stuk voor stuk goed kunnen handballen, vindt ook Pronk. ,,Alleen die wisselvalligheid moet eruit. De periodes dat het goed gaat, moeten langer worden en de momenten dat het instort, moeten we zien te voorkomen. Als we die slechte situaties kunnen verminderen of zelfs weg kunnen laten, wordt het voor ons nog een mooi restant van het seizoen.”

GROEIMOGELIJKHEDEN

Ook zijn trainer/coach Richard Rijkens is die mening toegedaan. Hij is blij met de fitheid van zijn dragende kracht Kevin Pronk. Na de sterke eerste helft tegen Bevo, waarin de Hagenaars van 9-10 naar 10-18 wegliepen met flitsend aanvalsspel, zakte het na de rust wat in.

,,De uitvoering in de eerste helft was 100% zoals we hebben getraind inclusief de tactiek. Na de rust verslapten we te veel in de dekkingsafspraken, al bleven we wel scoren. Daardoor kwamen we niet echt meer in de problemen.”

Ook Rijkens ziet voldoende groeimogelijkheden in zijn team om te klimmen op de ranglijst. Al mag dat niet ten koste gaan van zijn POP principe: Plezier, Ontwikkelen, Presteren.

,,Maar handballen kunnen ze, dus dat komt wel goed.”

AD SPORT/PETER LOTMAN

OVERZICHT DEN HAAG/WESTLAND 21 OKTOBER